Urząd Gminy Braniewo przystąpił do projektu „Wzrost jakości usług publicznych w urzędach administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowoczesnych metod zarządzania”. ISO 9001
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet V „Dobre rządzenie”, Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie 5.2.1. „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”. Instytucją Wdrażającą (Instytucją Pośredniczącą II stopnia) jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Administracji Publicznej.
Celem ogólnym projektu jest poprawa zarządzania i wzrost jakości usług publicznych świadczonych na rzecz klientów oraz wzrost zaufania społecznego w 3 urzędach administracji samorządowej na szczeblu urzędów gmin województwa warmińsko-mazurskiego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację celów szczegółowych, tj. :
- wdrożenie systemu zarządzania jakością prowadzące do poprawy efektywności pracy,
- uzyskanie certyfikatu zarządzania jakością wg normy ISO 9001,
- wprowadzenie przejrzystych procedur świadczenia usług,
- wzbudzenie zainteresowania urzędników nowymi metodami pracy i skłonienie do zaangażowania w proces usprawnień obsługi klientów,
- wdrożenie skutecznych form komunikacji z klientem odpowiadającym na potrzeby lokalnych społeczności i skutecznych metod komunikacji wewnętrznej,
- wprowadzenie metod badania satysfakcji klienta i pracowników,
- przyjęcie kodeksu etycznego pracowników urzędów,
- wzrost prestiżu urzędu z uwagi na posiadane certyfikatu ISO 9001.