Kampania promocyjna Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej
- Charakterystyka ogólna
- Cele komunikacji:
- Preferowane kanały komunikacji: 1) sieci radiowe i telewizyjne
- Zadania do realizacji:
- Grupy docelowe
- Czas trwania:
- Preferowany zasięg terytorialny:
- Kontakt:
- Linki:
Projekt "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" dotyczy wykreowania markowego produktu turystycznego, na który składają się: oryginalna kompozycja różnych dóbr turystycznych (walorów i atrakcji) oraz przeróżnych usług umożliwiających ich turystyczne wykorzystanie w trakcie pobytu na terenie Żuław i Zalewu Wiślanego. Obejmuje on niezwykle atrakcyjny obszar wodny, którego oś stanowią szlaki wodne o długości 303,3 km (Wisła, Martwa Wisła, Szkarpawa, Wisła Królewiecka, Nogat, Kanał Jagielloński, Elbląg i Pasłęka) oraz część polskiego Zalewu Wiślanego o powierzchni 328 km2 (niemal 3 krotnie większy od największego polskiego Jez. Śniardwy). To również wyjątkowe i zróżnicowane środowisko przyrodnicze, unikalne w skali europejskiej, obejmujące deltę Wisły oraz Zalew Wiślany, niespotykany potencjał krajobrazowy oraz szczególny charakter hydrograficzny a także klimat. Ponadto łączy obiekty związane z unikatowym w skali kraju dziedzictwem kulturowym Żuław Wiślanych, powstałym w wyniku ścierania się różnych kultur na przestrzeni wieków (obiekty sakralne, zamki gotyckie, mosty zwodzone, śluzy, domy podcieniowe, itp.).
Jednym z głównych trendów w europejskiej turystyce jest rosnąca liczba rejsów statkami żaglowymi i jachtami m. in. po Morzu Bałtyckim oraz rozwój wodnej turystyki śródlądowej. Biorąc pod uwagę dostępność dróg wodnych delty Wisły i Zalewu Wiślanego od strony szlaków śródlądowych i morza, atrakcje turystyczne oraz walory przyrodnicze można stwierdzić, iż nie ma drugiego tak przyjaznego miejsca w Polsce do uprawiania turystyki wodnej.
Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystki wodnej w części inwestycyjnej zakłada kompleksowy rozwój turystyki wodnej w obszarze Delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Obszar objęty projektem to teren Żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną. W ramach projektu przewidziano stworzenie portów i przystani żeglarskich oraz pomostów cumowniczych służących zarówno aktywnemu uprawianiu sportów wodnych jak również innym formom turystyki.
Wzmocnienie rozpoznawalności Pętli Żuławskiej należy do podstawowych zadań związanych z realizacją założeń strategicznych rozwoju turystyki w województwie pomorskim i warmińsko _ mazurskim. Ocenia się, że obszar Delty Wisły i Zalewu Wiślanego, na którym opiera się Pętla Żuławska jest rozpoznawalny jako miejsce do uprawienia turystyki wodnej dla wąskiego grona. Dla większości osób kojarzącymi ofertę turystyki wodnej i żeglarstwa pozostają akweny Wielkich Jezior Mazurskich czy Zatoki Gdańskiej. Planowana na podstawie niniejszego briefu kampania promocyjna stanowić będzie istotny krok w kierunku wykreowania marki Pętli Żuławskiej na rynku krajowym i zagranicznym. Jej podstawą mają być działania o charakterze wizerunkowym, opartym na oryginalnym koncepcie kreatywnym, cechującym się wysoką jakością produktu oraz wykorzystaniem niekonwencjonalnych rozwiązań w tym mediów. Naszym celem jest zmiana tej sytuacji. Celem strategicznym w zakresie promocji jest zapewnienie rozwoju obszaru Delty Wisły i Zalewu Wiślanego poprzez wykreowanie markowego produktu turystycznego pod nazwą _Pętla Żuławska_.
Można to osiągnąć poprzez:
1) wykorzystanie potencjału miejscowego i szans tkwiących w otoczeniu,
2) stworzeniu wizerunku regionu, jako atrakcyjnego, otwartego, przyjaznego dla mieszkańców i turystów i gości,
3) prezentowaniu unikatowości i atrakcyjności turystycznej tj.: szlaki wodne, wyjątkowe walory przyrodnicze i kulturowe, wysokiej jakości infrastruktura techniczna i turystyczna, innowacyjny charakter zastosowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych oraz dostępność do sieci portów i przystani żeglarskich.
Dotychczas w ramach realizacji działań promocyjnych Pętli Żuławskiej opracowano System Identyfikacji Wizualnej Pętli Żuławskiej, koncepcję sytemu informacyjnego turystyki wodnej - tablice informacyjne, Inwentaryzację zaplecza turystycznego,, walorów i atrakcji turystycznych (w ujęciu historycznym i gospodarczym) Pętli Żuławskiej wzdłuż szlaków wodnych Delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Ponadto coroczne w ramach popularyzacji turystyki wodnej organizowane są regaty i zloty żeglarskie. W trakcie przygotowania jest portal internetowy, film i spot promocyjny.
Logotyp:
1) wzrost świadomości oraz wzmocnienie rozpoznawalności i wizerunku Pętli Żuławskiej na rynku krajowym i zagranicznym
2) Budowa wizerunku Pętli Żuławskiej inspiracja do zapoznania się ofertą Delty Wisły i Zalewu Wiślaneg
2) wydawnictwa prasowe
3) Internet
4) punkty informacyjne
5) konferencje prasowe
6) eventy
1) przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy
2) przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji
3) przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I.
Produkt turystyczny _Pętla Żuławska_ skierowany jest do różnych segmentów populacji turystów. Przede wszystkim dotyczyć będzie potrzeb turystyki rodzinnej (statki wycieczkowe, barki). Istotną grupą docelową będą również wodniacy pływającymi jachtami i innym sprzętem wodnym wymagającym większych umiejętności, żeglarze (regaty i zloty żeglarskie) a także miłośnicy historii i dziedzictwa kulturowego delty Wisły i Zalewu Wiślanego.
Położenie _Pętli Żuławskiej_ na Międzynarodowej Drodze Wodnej E 70 oraz w regionie Morza Bałtyckiego, sprawia, że produkt skierowany będzie także do turystów krajowych jak i zagranicznych (kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa). Nie bez znaczenia dla produktu ważną grupą docelową będą sami mieszkańcy z województw: pomorskiego i warmińsko _ mazurskiego.
1) Przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy _ do 31 lipca 2011 r.
2) Przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji _ do 30 lipca 2011 r.
3) 1)Przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I - do 15 września 2011 r.
Polska, szczególnie obszar województw: pomorskiego, warmińsko - mazurskiego, mazowieckiego, zachodniopomorskiego, kujawsko _ pomorskiego, wielkopolskiego i śląskiego oraz Europa szczególnie:, kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa).
Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej
Urząd Marszałkowski Województwa pomorskiego, Biuro Rozwoju Dróg Wodnych
Rafał Wasil, tel. 055 32 68 177, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Plan Zagospodarowania - Przystań.
2. Program Innowacyjna Gospodarka.
3. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
4. Wrota Pomorza.
5. Polska Organizacja Turystyczna.