Dnia 18.10.2012 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy odbyło się uroczyste nadanie dla Urzędu Gminy Braniewo Certyfikatu ISO 9001. Certyfikat został uroczyście wręczony na ręce wójta Tomasza Sielickiego oraz wszystkich pracowników urzędu przez Koordynatorkę Projektu Panią Bogusławę Kleyny.
Droga do przyznania certyfikatu ISO 9001 była bardzo długa i pracowita. Przystąpiliśmy do projektu 1 października 2011r. Przez rok czasu uczestniczyliśmy w blisko 10 szkoleniach zorganizowanych dla pracowników urzędu w celu ,,Wzrostu jakości usług publicznych w urzędach administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowoczesnych metod zarządzania.'' Szkolenia zorganizowane były przez firmę Acus Consulting . Po roku intensywnej pracy odbyły się dwa audity.
I etap 7.09.2012 r. w siedzibie u Auditora (Polska Izba Handlu Zagranicznego Certyfikacja sp. z o.o.)
II etap 13-14.09.2012 r. w siedzibie u Klienta (Urząd Gminy Braniewo)
Auditorzy:
Pani Barbara Żelezik
Pani Karolina Grześkowiak
Ocena auditorów była pozytywna ! Certyfikat ISO 9001 został przyznany !
INFORMACJE O PROJEKCIE
Projekt „Wzrost jakości usług publicznych w urzędach administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowoczesnych metod zarządzania” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet V „Dobre rządzenie”, Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie 5.2.1. „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”. Instytucją Wdrażającą (Instytucją Pośredniczącą II stopnia) jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Administracji Publicznej.
Celem ogólnym projektu jest poprawa zarządzania i wzrost jakości usług publicznych świadczonych na rzecz klientów oraz wzrost zaufania społecznego w 3 urzędach administracji samorządowej na szczeblu urzędów gmin województwa warmińsko-mazurskiego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację celów szczegółowych, tj. :
- wdrożenie systemu zarządzania jakością prowadzące do poprawy efektywności pracy,
- uzyskanie certyfikatu zarządzania jakością wg normy ISO 9001,
- wprowadzenie przejrzystych procedur świadczenia usług,
- wzbudzenie zainteresowania urzędników nowymi metodami pracy i skłonienie do zaangażowania w proces usprawnień obsługi klientów,
- wdrożenie skutecznych form komunikacji z klientem odpowiadającym na potrzeby lokalnych społeczności i skutecznych metod komunikacji wewnętrznej,
- wprowadzenie metod badania satysfakcji klienta i pracowników,
- przyjęcie kodeksu etycznego pracowników urzędów,
- wzrost prestiżu urzędu z uwagi na posiadane certyfikatu ISO 9001.