Wsparcie w zakresie mobilności osobistej - sekretariat Urzędu Gminy Braniewo, nr tel. 0 55 644 03 00.

Kampania promocyjna Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej

  1. Charakterystyka ogólna
  2. Projekt "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" dotyczy wykreowania markowego produktu turystycznego, na który składają się: oryginalna kompozycja różnych dóbr turystycznych (walorów i atrakcji) oraz przeróżnych usług umożliwiających ich turystyczne wykorzystanie w trakcie pobytu na terenie Żuław i Zalewu Wiślanego. Obejmuje on niezwykle atrakcyjny obszar wodny, którego oś stanowią szlaki wodne o długości 303,3 km (Wisła, Martwa Wisła, Szkarpawa, Wisła Królewiecka, Nogat, Kanał Jagielloński, Elbląg i Pasłęka) oraz część polskiego Zalewu Wiślanego o powierzchni 328 km2 (niemal 3 krotnie większy od największego polskiego Jez. Śniardwy). To również wyjątkowe i zróżnicowane środowisko przyrodnicze, unikalne w skali europejskiej, obejmujące deltę Wisły oraz Zalew Wiślany, niespotykany potencjał krajobrazowy oraz szczególny charakter hydrograficzny a także klimat. Ponadto łączy obiekty związane z unikatowym w skali kraju dziedzictwem kulturowym Żuław Wiślanych, powstałym w wyniku ścierania się różnych kultur na przestrzeni wieków (obiekty sakralne, zamki gotyckie, mosty zwodzone, śluzy, domy podcieniowe, itp.). 
    Jednym z głównych trendów w europejskiej turystyce jest rosnąca liczba rejsów statkami żaglowymi i jachtami m. in. po Morzu Bałtyckim oraz rozwój wodnej turystyki śródlądowej. Biorąc pod uwagę dostępność dróg wodnych delty Wisły i Zalewu Wiślanego od strony szlaków śródlądowych i morza, atrakcje turystyczne oraz walory przyrodnicze można stwierdzić, iż nie ma drugiego tak przyjaznego miejsca w Polsce do uprawiania turystyki wodnej.
    Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystki wodnej w części inwestycyjnej zakłada kompleksowy rozwój turystyki wodnej w obszarze Delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Obszar objęty projektem to teren Żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną. W ramach projektu przewidziano stworzenie portów i przystani żeglarskich oraz pomostów cumowniczych służących zarówno aktywnemu uprawianiu sportów wodnych jak również innym formom turystyki.

    Wzmocnienie rozpoznawalności Pętli Żuławskiej należy do podstawowych zadań związanych z realizacją założeń strategicznych rozwoju turystyki w województwie pomorskim i warmińsko _ mazurskim. Ocenia się, że obszar Delty Wisły i Zalewu Wiślanego, na którym opiera się Pętla Żuławska jest rozpoznawalny jako miejsce do uprawienia turystyki wodnej dla wąskiego grona. Dla większości osób kojarzącymi ofertę turystyki wodnej i żeglarstwa pozostają akweny Wielkich Jezior Mazurskich czy Zatoki Gdańskiej. Planowana na podstawie niniejszego briefu kampania promocyjna stanowić będzie istotny krok w kierunku wykreowania marki Pętli Żuławskiej na rynku krajowym i zagranicznym. Jej podstawą mają być działania o charakterze wizerunkowym, opartym na oryginalnym koncepcie kreatywnym, cechującym się wysoką jakością produktu oraz wykorzystaniem niekonwencjonalnych rozwiązań w tym mediów. Naszym celem jest zmiana tej sytuacji. Celem strategicznym w zakresie promocji jest zapewnienie rozwoju obszaru Delty Wisły i Zalewu Wiślanego poprzez wykreowanie markowego produktu turystycznego pod nazwą _Pętla Żuławska_.
    Można to osiągnąć poprzez:
    1) wykorzystanie potencjału miejscowego i szans tkwiących w otoczeniu,
    2) stworzeniu wizerunku regionu, jako atrakcyjnego, otwartego, przyjaznego dla mieszkańców i turystów i gości,
    3) prezentowaniu unikatowości i atrakcyjności turystycznej tj.: szlaki wodne, wyjątkowe walory przyrodnicze i kulturowe, wysokiej jakości infrastruktura techniczna i turystyczna, innowacyjny charakter zastosowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych oraz dostępność do sieci portów i przystani żeglarskich.

    Dotychczas w ramach realizacji działań promocyjnych Pętli Żuławskiej opracowano System Identyfikacji Wizualnej Pętli Żuławskiej, koncepcję sytemu informacyjnego turystyki wodnej - tablice informacyjne, Inwentaryzację zaplecza turystycznego,, walorów i atrakcji turystycznych (w ujęciu historycznym i gospodarczym) Pętli Żuławskiej wzdłuż szlaków wodnych Delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Ponadto coroczne w ramach popularyzacji turystyki wodnej organizowane są regaty i zloty żeglarskie. W trakcie przygotowania jest portal internetowy, film i spot promocyjny.

    Logotyp:

  3. Cele komunikacji:

  4. 1) wzrost świadomości oraz wzmocnienie rozpoznawalności i wizerunku Pętli Żuławskiej na rynku krajowym i zagranicznym
    2) Budowa wizerunku Pętli Żuławskiej inspiracja do zapoznania się ofertą Delty Wisły i Zalewu Wiślaneg

  5. Preferowane kanały komunikacji:
  6. 1) sieci radiowe i telewizyjne
    2) wydawnictwa prasowe
    3) Internet
    4) punkty informacyjne
    5) konferencje prasowe
    6) eventy

  7. Zadania do realizacji:

  8. 1) przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy
    2) przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji
    3) przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I.

  9. Grupy docelowe

  10. Produkt turystyczny _Pętla Żuławska_ skierowany jest do różnych segmentów populacji turystów. Przede wszystkim dotyczyć będzie potrzeb turystyki rodzinnej (statki wycieczkowe, barki). Istotną grupą docelową będą również wodniacy pływającymi jachtami i innym sprzętem wodnym wymagającym większych umiejętności, żeglarze (regaty i zloty żeglarskie) a także miłośnicy historii i dziedzictwa kulturowego delty Wisły i Zalewu Wiślanego.
    Położenie _Pętli Żuławskiej_ na Międzynarodowej Drodze Wodnej E 70 oraz w regionie Morza Bałtyckiego, sprawia, że produkt skierowany będzie także do turystów krajowych jak i zagranicznych (kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa). Nie bez znaczenia dla produktu ważną grupą docelową będą sami mieszkańcy z województw: pomorskiego i warmińsko _ mazurskiego.

  11. Czas trwania:

  12. 1) Przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy _ do 31 lipca 2011 r.
    2) Przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji _ do 30 lipca 2011 r.
    3) 1)Przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I - do 15 września 2011 r.

  13. Preferowany zasięg terytorialny:

  14. Polska, szczególnie obszar województw: pomorskiego, warmińsko - mazurskiego, mazowieckiego, zachodniopomorskiego, kujawsko _ pomorskiego, wielkopolskiego i śląskiego oraz Europa szczególnie:, kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa).

     

    Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej

  15. Kontakt:

  16. Urząd Marszałkowski Województwa pomorskiego, Biuro Rozwoju Dróg Wodnych
    Rafał Wasil, tel. 055 32 68 177, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


  17. Linki:

  18. 1. Plan Zagospodarowania - Przystań.
    2. Program Innowacyjna Gospodarka. 
    3. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 
    4. Wrota Pomorza. 
    5. Polska Organizacja Turystyczna.

     

JB

Wójt Gminy Braniewo

Jakub Bornus

Modernizacja świetlicy wiejskiej w Grzechotkach z przeznaczeniem na punkt informacji o lokalnych zasobach

dnpb

 EFS

Gmina Braniewo realizuje projekt pod nazwą "Oddziały przedszkolne w Gmina Braniewo przyjazne najmłodszym" współfinansowanego przez Unie Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Chcę Internet

Cyfrowy Urząd

Pętla Żuławska

Innowacyjna Gospodarka

GKS Gmina Braniewo

Strona nieoficjalna

Biuletyn Informacji Publicznej

eu

krd

zagospodarowanie przestrzenneStudium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Braniewo

czad

Noclegi w Gminie Braniewo

promo 180

Sprawy obywatelskie

rewitalizacja

Mapa zagrożeń bezpieczeństwa